Lk 23, 35-43

V evangelijih ne najdemo odlomka, ki bi bil že na zunaj bolj sugestiven in bolj dramatično predstavljen, kot je prav pasijon. Gotovo je, da oblasti, ki so odgovorne za ta prizor, niso imele pojma, da bo ostal v spominu na tisoče let. Toda Luka je tako kot drugi evangelisti pisal zgodbo z namenom, da bi jo zapustil naslednjim generacijam. Eden izmed Lukovih posebnih prijemov je, da tukaj, kakor tudi skozi svoj celotni evangelij, izpostavlja najnižje v družbi in izobčence. V pasijonski zgodbi lahko vidimo Simona Afričana za katerega je rečeno, da je nosil križ, in jokajoče žene, ki so bile ob poti na Golgoto. Upoštevajoč Marka in Mateja poroča Luka o tem, kako so se voditelji in vojaki rogali in posmehovali. V trenutku Jezusove smrti se Lukov opis bolj približa Janezu kot Mateju in Marku. Ko opiše Jezusovo voljno sodelovanje v drami, zapiše Luka njegove zadnje besede kot molitev, ki je napolnjena z zaupanjem: “Oče, v tvoje roke izročam svojega duha.”

Lukov edinstven prispevek k zgodbi o Jezusovem trpljenju je zgodba dveh mož, ki sta križana z Jezusom. Luka v pripoved vplete še tretji dogodek, ko so zasmehovali križanega Jezusa, in ga izpelje v zaključno uprizoritev ponujenega odrešenja. Kot zadnji javni odziv na Jezusa za časa njegovega zemeljskega življenja ta dogodek predstavi golo dejstvo, kako je mogoče kraljestvo sprejeti ali zavrniti, kot ga je Jezus predstavil za časa svojega življenja. Jezus je predstavljen v najšibkejših in najbolj škandaloznih globinah svojega učlovečenja, saj umira kot nedolžna, nemočna žrtev zla. Večje solidarnosti s stanjem človeka ni mogoče opisati.

Razbojnika v zgodbi predstavljata človeško stisko, predstavljata vsakega grešnika na svetu. Težko bi našli v zgodovini bolj nemočno osebo, kot je razbojnik na križu. A tak nekdo v danih okoliščinah lahko še vedno igra vlogo predrznega nasilneža: eden od razbojnikov, ki sta bila križana z Jezusom, uporabi svoj zadnji zdihljaj, da bi zasmehoval nedolžnega, ki z njim deli usodo. Bil je odločen, da bo umrl, kakor je živel. Ta obsojenec je ostal neomajen v svoji veri v nasilje ter je ostal vztrajno in odločno tujec usmiljenju do ranljivosti.

Drugi razbojnik je v porazu svojega smrtnega dne sebe obtožil in priznal svojo krivdo, svojo življenjsko zmoto in zablodo. Zelo malo verjetno je, da bi imel teološko izobrazbo, ki bi ga vodila, bil je enostavno sposoben prepoznati dobroto človeka, ki je bil mučen ob njem. Nekaj na Jezusu, morda njegova volja, da odpusti svojim nevednim rabljem, je bilo dovolj očitno, da je spregledal bistvo. Ta razbojnik je kot eden med mnogimi ljudmi, ki so opazovali dogodek, gledal na Jezusa z vero. Ni se osredotočil nase, ampak na tistega, ki je bil tam zanj.

On, ki ga imenujemo “dobri razbojnik”, je razumel Boga kot tistega, ki prihaja, da bi rešil. Na svetu ni več potrebe za sodbo: krivi in nedolžni so bili obsojeni. Zdi se, da vladata absurd in nepravičnost. Edina stvar, ki lahko osmisli te trenutke, je Božja ljubezen in solidarnost s tistimi, ki ju potrebujejo. Ko razbojnik sprejme to misel,

razume vse, kar bo kadar koli moral vedeti o Jezusu. Prosi ga, da bi se ga Jezus spomnil, ko bo končno zmagal, in Jezus mu odgovori: “Danes boš z menoj v raju.”

Cerkev nam na praznik  Kristusa Kralja daje v premislek ostro in lepo podobo. Ko prodiramo v globino njenega pomena, odkrijemo, da nobena stvar ne premaga Božje ljubezni. Prikazuje Boga, ki je z vsakim trpečim bitjem in mu ponuja sočutno, neskončno ljubezen; edino odrešenje, ki pomeni resnično razliko. Ta praznik nas vabi, da premišljujemo Jezusov evangelij ubogih. V prvem blagru slišimo: “Blagor vam, ubogi, kajti vaše je nebeško kraljestvo.” Ko bomo začeli ceniti to, bomo pripravljeni praznovati ta praznik.

Razmišljanje o evangeljskem odlomku nedelje Kristusa kralja 2016 C.

Vir: http://celebrationpublications.org

Prevod: Bogdan Rus OFM

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s