Lk 10,1-12; 17-20.

V današnjem prvem berilu je bil Jeruzalem prikazan kot vir tolažbe in odrešenja, kjer bo Božja moč “očitna na njegovih služabnikih” (Iz 66,14). Jeruzalem je opisan tudi v poročilu iz poti v Lukovem evangeliju iz katerega je izbran ta odlomek. Jezus je namenjen v sveto mesto, da bi postal vir tolažbe in odrešanja za vsa ljudstva. Ko je bil na poti je Jezus ozdravljal bolne, odpuščal greheizganjal demone in pozival svoje učence, da bi sprejeli večkrat zoprne zahteve hoje za njim. Današnji evangelij ponuja pomemben poduk o učenčevstvu in oznanjevanju.

Ko svoje učence pošilja jih Jezus primerja delavcem, ki bodo kmalu poželi bogato žetev. Priljubljena starozavezna tema, žetev, je bila simbol mesijanske dobe sodbe in odrešenja (Am 9, 13-15; Psalm 125, 5-6; jo 4,13; Jer 5,17). Jezus je te, ki jih je poslal tudi podučil o pomembnosti molitve in jim je naročil: “Prosite gospoda žetve” (2). – to je Boga – naj pošlje delavcev. Premik v metaforah od “žanjcev” do “jagnjet med volkovi” opozarja na nevarnosti, ki jih bodo izkusili učenci ter jih spominja, da so oni ljubljena čreda njihovega ljubega pastirja Jezusa.

Jezusovo navodilo o tem, kako naj učenci potujejo in se usmerjajo poudarja vzvišeno vrednost kraljestva. Njihova predanost poslanstvu izključuje vsako obremenjenost z materialnimi stvarmi, družbenimi častmi, hrano itd. Jezusovo naročilo naj “jejo, kar se pred vas postavi” (8), da so dotedanja prehrambena določila odpravljena in vsaka hrana je sprejemljiva. Ko se bo zgodila kakšna napaka naj se učenci ne oddaljijo od svoje pomembne naloge. Otresejo naj raje prah iz svojih nog in naj ponesejo sporočilo odrešenja naslednjemu mestu, Bog pa naj sodi tistim, ki so jih zavrnili.

Po svoji vrnitvi so o svojih prizadevanjih povedali Jezusu. Njegova omembna o tem, kako je Satan padel z neba je označila zaton moči zla z vzponom kraljestva pravičnosti, pravice in resnice. Kače in škorpijoni pogosto v Svetem Pismu nastopajo kot simboli moralnega zla (1Mz 3,1-4; 4 Mz 21, 6-9; 1 Kr 12,11, 14). Kot njegovi poslanci si bodo njegovi učenci z njim delili njegove moči nad zlom med njegovim misijonom in med nadaljnim misijonom in med misijonom Cerkve po njegovem vstajenju. Da bi Jezus brazdal njihovo navdušenje je Jezus svoje učence, kakor tudi druge učence opomnil, da so prejeli (opravljajo) misjon za odrešenje in ne za senzacije. Naslovnico lahko prinesejo minljivo slavo za tiste, ki poudarjajo pozunanjene metode in dramatično podajanje. Toda tisti, katerih imena so zapisana v nebesih so povabljeni k preprosti, ponižni, iz dneva v dan trajajoči, od osebe do osebe prehajajoči predanosti procesu spreobračanja in spreminjanja sveta.

Brendan Byrne je poudaril, da, kakor je Jezusov misijon pritekal iz njegovega odnosa do Očeta, tako bo misijon učencev pritekal iz iste ponotranjenosti, ki si jo deliji z Jezusom (The hospitality of God; A Reading of Luke’s Gospel, The Liturgical Press, Collegeville, Minn.: 2000). Samo s tem zavedanjem bomo ostali močni in pogumni in se bomo lahko soočeli z vsem, kar leži pred nami.

vir: http://celebrationpublications.org/

prevod: BB